close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

התפשרות על כשרות בטיסות לחו"ל? לא בבית ספרנו

מערכת שורשא טבת, תשעה23/12/2014

אוכל כשר בחו"ל הוא חלק בלתי נפרד מרשימת הדרישות של תיירים ישראלים. היום כבר לא צריך להתפשר על הכשרות או על איכות המזון

תגיות:
אוכל כשר בחו"ל הוא חלק בלתי נפרד מרשימת הדרישות של תיירים ישראלים. היום כבר לא צריך להתפשר על הכשרות או על איכות המזון. מרכיבים קולינריים כשרים משולבים בתוך תפריטי הטיסות לחו"ל של אל על, אפשר למצוא אותם בכל היעדים הפופולאריים באירופה ובארצות הברית ואפילו העלות שלהם נמוכה מכפי שנהוג לחשוב. הסיבה העיקרית לשינוי כלפי הכשרות בחו"ל היא עלייה בביקוש מצד התיירים. אם בעבר נאלצו משפחות דתיות או מסורתיות לוותר על נסיעה לחו"ל בגלל החשש מפני מאכלים לא כשרים, הרי שכעת עומדת בפניהם בחירה בין מגוון רחב של אפשרויות טעימות.

הבעיה העיקרית עם מזון בחו"ל מבחינת כשרות קשורה למוצרי חלב, מרגרינה, מיונז וממתקים. שוקולד ללא כשרות לדוגמא אפשרי רק בתנאי שאין בתוכו תוספת קרם או מילוי אחר. הנושא של מוצרי חלב בעייתי יותר, היות ושומרי כשרות מקפידים להשתמש רק ב"חלב ישראל". זהו חלב שייצורו מלווה בהשגחה מתמשכת של יהודי משעת חליבתו. מצד שני, תמיד אפשר לאכול בחו"ל ירקות ופירות טריים, שימורי סרדינים, שמנים שכתוב עליהם 100%, דבש טהור וריבות וכמובן משקאות קלים הנחשבים לא בעייתיים.

סימני כשרות נפוצים בחו"ל
מי שאינו מוכן להתפשר על כשרות צריך להזמין טיסות לחו"ל באל על. אחרי הנחיתה אפשר לבחור בתי קפה ומסעדות לפי סימני הכשרות הנפוצים. הסימן OU לדוגמא מוענק על ידי גוף הכשרות הגדול ביותר בארצות הברית ובעולם, בראשות הרב מנחם גנט. המוצרים הכוללים את הסימן הזה כשרים לחלוטין וניתן לצרוך אותם ללא חשש – אלא אם יש העדפות מיוחדות הקשורות לזרם הלכתי ספציפי. לצורך השוואה, ההכשר השני בגודלו בארצות הברית ניתן על ידי הרב יואל לוי ומסומן באותיות OK.

הסימן KF נפוץ בלונדון והוא מציין את כשרות הקהילה החרדית בעיר. זהו סימן הכשרות היחיד המקפיד גם על חלב ישראל וגם על אפיית ישראל. מוצרים המסומנים כך עוברים השגחת כשרות רציפה לכל אורך תהליך החליבה, ייצור מוצרי החלב וייצור מוצרי המאפה. הכשר נוסף בלונדון מסומן על ידי האותיות BDL והוא מייצג את הרבנות. ההכשר BD ניתן על ידי בית הדין של יוהנסבורג וקייפטאון בדרום אמריקה וההכשר KM נחשב לנפוץ ביותר במונטריאול, קנדה.

מה ההבדל בין מזון כשר של חברות תעופה?
חשוב לציין כי כל חברות התעופה מספקות אוכל כשר, אולם קיימים הבדלים משמעותיים בין איכות המזון. רק בחברה ישראלית כמו אל על מקפיד על הכנת אוכל כשר טעים, בריא ומזין. האוכל הכשר עומד בראש סדר העדיפויות של החברה ולכן ישראלים ושומרי מסורת נותנים בה אמון.

האוכל הכשר בטיסות מקל על חופשה בחו"ל עבור הציבור הדתי ושומרי המסורת, והוא אחראי במידה רבה על הפופולאריות של תחום התיירות בקרב מגזרים אלו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה